Hatékony webshop marketing: lépj túl a PPC hirdetéseken!

0
113

Ha eddig azt hitted, hogy a webshop marketing kimerül a hírlevelek küldésében és a PPC kampányok futtatásában, akkor tévedsz. A lehetőségek tárháza ennél sokkal-sokkal bővebb.

Még ha a tranzakciós emailekről hallottál is már, létezik több más módszer is, amivel növelheted az üzleted bevételét és az ügyfélélményt. A Prioris csapata pedig segít a marketing audit folyamatában.

Az email marketing új dimenziója

Az email marketing egy olyan terület, amely lehetőséget ad arra, hogy személyes kapcsolódást teremts a vásárlóiddal. Ha már van egy jól felépített email listád, amit hatékonyan használsz a kampányaid során, érdemes továbblépni. Az automatizált üzenetek, melyeket a felhasználói tevékenység hív életre, egyszerre személyre szabottak és hatékonyak.

Szegmentálás: kulcs a célzott üzenetekhez

Nem bánhatunk minden feliratkozóval egyformán, hiszen eltérő igényeik vannak. Az évek során minden marketinges szembesül ennek a kihívásával. Most képzeld el, hogy a születésnapi alkalmakkor exkluzív ajánlatokat küldesz a vásárlóidnak. Bizony, mindez nem csupán gesztusként, hanem a hűség kiépítésére is szolgálhat. A finomhangolt szegmentáció által lehetőséged nyílik arra, hogy a releváns ajánlatokat célozottan juttasd el azokhoz, akik valóban érdeklődhetnek irántuk.

Az automatizálás ereje

Tranzakciós emailek, emlékeztetők, kosárelhagyást követők – ezek mind olyan eszközök, amelyek helyetted dolgozhatnak. Miért ne használhatnád az email automata rendszerek előnyeit ennek érdekében? A legjobb az egészben, hogy ezek az elemek jól beilleszthetőek a marketing részeként is, hiszen a céljuk végső soron a vásárlás ösztönzése. Ehhez csak a kreativitásod szabhat határt: emelheted a tétet törzsvásárlói programokkal, vagy ajánlói rendszerek bevezetésével.

Vonzó törzsvásárlói programok

A visszatérő vásárlók jelentik a legbiztosabb bevételi forrást. Gondoltál már arra, hogy pontokat osztogass minden vásárlás után? Ez bizonyította hatékonyságát számos piaci szereplőnél, nem csupán a forgalom növelésében, hanem abban is, hogy a vevőid lojálissá váljanak.

A pontgyűjtő akciók lehetőséget adnak különféle promóciók, exkluzív ajánlatok bevezetésére, amelyeket kifejezetten az elkötelezett ügyfeleid számára fejleszthetsz ki.

Vásárlói életciklus figyelése

Néha megfeledkezünk arról, hogy a vásárlók életciklusa változó. Az újonnan csatlakozók, az alkalmi vásárlók és a törzsvásárlók más-más bánásmódot igényelnek. Ehhez igazodva optimalizáljuk az ajánlásokat, promóciókat. Így a webshopodban a nap végén mindenki azt érzi, hogy érdemes volt hozzád fordulni.