Hogyan működik? Navigáció az online marketing világában

0
45

Sokan próbálják megérteni az online marketing világában rejlő lehetőségeket, ám néhány alapvető fogalom megismerése különösen hasznos lehet az újdonsült vállalkozók számára. Az online marketing számtalan területet felölel, így a kis- és középvállalkozások vezetői is könnyebben kiaknázhatják a benne rejlő potenciált. De mit is érdemes tudni kezdetben?

Mit posztolj a közösségi médiában?

Amikor a közösségi média használatáról és a Facebook marketingről van szó, a mondás, hogy „a tartalom a király”, valóban helytálló. Ahhoz, hogy a vállalkozásod kommunikációja hatékony legyen, fontos olyan tartalmat közzétenni, ami közvetlen kapcsolatot teremt a termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal. Képzeld el, hogy kávézót üzemeltetsz. Akkor jó ötlet lehet színes, életteli képeket megosztani a frissen készült finomságokról, vagy éppen a barátságos személyzetről. Az emberek szeretik látni, mi zajlik a színfalak mögött, így érdemes időnként betekintést engedni a kulisszák mögé is.

Ezzel szemben, ha például egy kertészeti áruházad van, akkor talán inkább az edukatív és értékteremtő tartalmakra fókuszálnál. Megoszthatnál útmutatókat a növénygondozásról, vagy éppen arról, hogyan teheted kerted vonzóbbá a különböző évszakokban. Az időjárásnak is van egyfajta hatása az emberek közösségi média fogyasztási szokásaira. Energia kell a jó tartalomhoz, és ha rossz az idő, több ember böngész majd a közösségi oldalakon. Így jobban elérheted őket egy esős napon.

Milyen gyakran posztolj? 

Mi a véleményed arról, hogy hányszor kellene posztolni hetente? A szabály egyszerű: annyiszor, ahányszor valódi értékkel bíró tartalmat tudsz bemutatni a közönségednek. A minőség fontosabb, mint a mennyiség. Ha hetente csak egyszer tudsz emlékezetes tartalmat alkotni, akkor ahhoz tartsd magad. Az Instagram esetében (amely 2021-es ajánlása szerint heti két bejegyzést és naponta két történet megosztását javasolja) is a minőség dominál.

Az organikus elérések maximalizálása érdekében érdemes kísérletezni a posztolás időpontjával, és rájönni, mikor aktívak leginkább a követőid. Az esti órák, az ebédidő, valamint a munkaidő vége általában kedvező időszakok. De ha egy blogoldalad van, ahol pl. anyukáknak írsz, éjfél körül közzétett bejegyzésnek is lehet sikere, mivel sok kisbabás anyuka akkor ér rá leginkább. Ezt az időben való jelenléti szabályt nem lehet egyformán alkalmazni minden esetben, ezért a tapasztalatok megfejtése és figyelembe vétele fontos.

Hogyan használd ki a SocialWings szolgáltatásait?

Tudtad, hogy a SocialWings az online marketing területén nyújt megoldásokat? Platformjaikon nemcsak a Meta és Google kampányokat kezelik, hanem kiterjedt e-mail marketing stratégiákat is kínálnak. Ezenkívül a közösségi média kezelésében, szövegírásban és egyéb kreatív tartalomkészítésben is partnerek lehetnek. A SocialWings nemcsak a hirdetéskezelésben jártas, de tudásuk az e-mail marketing terén is kiemelkedő. Ha szeretnéd fellendíteni a vállalkozásod online jelenlétét, érdemes lehet igénybe venni szolgáltatásaikat.