Sok autórajongó alig várja a pillanatot, hogy feltuningolja autóját, mások pedig kifejezetten tartanak ettől a folyamattól. Amennyiben a chiptuningot és a motoroptimalizálást megfelelően képzett, szakértelemmel rendelkező csapat végzi el, lényegében egyfajta motoroptimalizálásról van szó, ami egyáltalán nem egy ördögtől való dolog.
Az AET CHIPtuning csapata minden esetben görgős fékpadon, biztonságos körülmények között végzi a gépjárművek motorjának optimalizálását, a teljesítménynövelést és fogyasztáscsökkentést egyaránt – jó választás, ha valaki megbízható chip tuning szolgáltatást keres.
Mi az a chiptuning?
Olyan technikai folyamatról van szó, amivel a járművek motorjának teljesítménye hatékonyabbá válhat. Főként a vezérlőegység módosításáról van szó, a gyári szoftverbeállítások átállításáról. Minden egyes apró változtatás nagy hatással lehet a teljesítményre és az üzemanyag-fogyasztásra egyaránt. De idetartozik a mechanikai és elektronikai alkatrészek finomhangolása is. Végső soron pedig a leglátványosabb elemek, mint például a jobb gyorsulási képesség, a nagyobb sebesség mellett a vezetési élmény összkomfortja is javul.
Hogyan történik a chiptuning?
A chiptuning folyamata lényegében 2-4 óra alatt lezajlik. Az ügyfelek ezt a folyamatot a váróból, biztonságosan lekövethetik. A balesetek miatt viszont a műhelyben tartózkodni szigorúan tilos. Az AET Chiptuning csapata továbbá időt szán az autóra, alaposan odafigyelve és folyamatos műszeres kontrollal dolgozva.
A lépések közé tartozik az autó szemrevételezése, a műszeres diagnosztikai vizsgálat, hibakódolvasás (és akár -törlés), a teljesítmény mérése fékpadon, a vezérlőszoftver kiolvasása a motorvezérlő számítógépből, a lementett adatok optimalizálása, majd a szoftver visszatöltése az autóba. Ezt követően jön egy újabb teljesítménymérés, ezúttal 4*4 DYNO padon, majd a műszeres diagnosztika, adatok elemzése, szükség esetén pedig újabb hangolás. Végül pedig a teljesítménymérés eredményének kinyomtatása.
Kell-e tartani “bütyköléstől”?
Persze sokan tartanak attól, hogy megbütykölik az autójukat. Nem is minden esetben van erre szükség. De attól nem kell félni, hogy felgyullad az autó motorja a fékpadon, ha olyan terhelést kap az autó, amit egyébként az utcán is kapna. A fő szempont pedig ne az legyen, hogy minél előbb mehessünk és kész. Pár óra egyáltalán nem sok, lényegében csak egy fél napra kell nélkülözni a kocsit, ami ezalatt az idő alatt szinte teljesen újjászületik.
Fontos, hogy mindig az adott autóra szabottan kell elvégezni a munkálatokat és ahhoz képest optimalizálni. Mások az adatok, másképp reagálnak egyes motorok ugyanazokra a műveletekre. Itt nem lehet egyfajta sablont használni. A legjobb kombináció is általában az autóra szabott, optimalizált chiptuning beállítás, hiszen így a nagyobb lóerővel és nyomatékkal együtt a fogyasztás is csökken.